Pozycjonowanie sklepu internetowego - co ci może dać?
Chcesz oczywiście, aby w twoim sklepie internetowym znajdowało się maksymalnie wielu klientów. Podobnie jak właściciel stacjonarnie prowadzonego biznesu musisz ich do tego jednak zachęcić. Pozycjonowanie to właśnie jeden ze sposobów, dzięki któremu możesz zaprosić klientów do siebie. W sieci właściwie już nie zdarza się sytuacja, w której sprzedajesz absolutnie unikatową kategorię produktu. Z reguły masz mniejszą lub większą konkurencję, na tle której musisz się wyróżnić. I w tym pomaga pozycjonowanie. Sprawia ono, że pniesz się do góry w wynikach wyszukiwania Google, które odpowiadają za ogromną część ruchu w sieci. Im lepsze pozycjonowanie organiczne, tym:
- wyższe miejsce w wyszukiwarce Google,
- lepsza widoczność sklepu w sieci,
- wzrost ruchu organicznego w sklepie,
- lepsza konwersja, a więc i poprawa wyników sprzedaży,
- poprawa rozpoznawalności marki.
Ponadto, jeśli w ramach działań SEO zdecydujesz się tworzenie poradników, ebooków, materiałów eksperckich - zyskasz wśród swoich klientów status specjalisty w swojej dziedzinie, który dzieli się wiedzą. Takie przekonanie u klientów jest absolutnie bezcenne, ponieważ nie tylko skłania ich do zakupów, buduje lojalność, ale i zachęca do polecania cię innym. Więcej dowiedz się w serwisie Zgred.pl
Sklep internetowy - jak się wyróżnić na rynku i zdobyć nowych klientów?
Pozycjonowanie dla sklepów internetowych jest zadaniem nieco bardziej skomplikowanym i rozbudowanym niż w przypadku tradycyjnej strony. Przede wszystkim wynika to z ilości podstron. Zmiany muszą obejmować wszystkie strony kategorii, często także opisy i podstrony pojedynczych produktów. Ogromne znaczenie ma to, jak zbudowany jest landing page, jak intuicyjne jest poruszanie się po całej stronie, jak i samym sklepie.
Słowa kluczowe i odpowiednie nasycenie nimi twoich materiałów to jedno, natomiast działania SEO muszą tutaj być znacznie szerzej zakrojone. Zaleca się przede wszystkim odpowiednią strategię contentową. Dzisiaj Google nie premiuje już tak za użyte 100 razy słowo kluczowe jak kiedyś. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga znacznie szerzej zakrojonych i przemyślanych działań.
Optymalizacja sklepu internetowego i pozycjonowanie - od czego zacząć?
Przygotowanie do optymalizacji w sklepie internetowym warto rozpocząć przede wszystkim od profesjonalnego audytu. Chodzi o przyjrzenie się wszystkim elementom strony, które mogą mieć wpływ na to, jak sklep prezentuje się w wynikach wyszukiwania Google. Przede wszystkim zacząć warto od przyjrzenia się kodowi strony - chodzi o to, czy zawiera on wszystkie niezbędne informacje wykorzystywane przez roboty Google. Trzeba także sprawdzić, czy nie występują błędy przeszkadzające w optymalizacji, przeanalizować profile linków pod względem ilościowym i jakościowym. Wszystkie te działania mają na celu wskazanie błędów, ewentualnych luk, nieścisłości, które podczas oceny przez algorytm wyszukiwarki sprawiają, że twoje organiczne wyniki są niższe niż można byłoby się spodziewać. Taka analiza dotyczy całego sklepu, strony głównej, wszystkich stron kategorii. Sama struktura sklepu internetowego również jest analizowana i oceniana. Już te pierwsze działania i rekomendacje poprawy, które z takiego audytu wynikają mogą przełożyć się na ilość bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jest to jednak tylko początek drogi do pozycjonowania sklepu online.
Jakie działania SEO dla sklepu internetowego warto wdrożyć?
Kiedy twoim celem jest zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, koniecznie nie możesz poprzestać na podstawowej optymalizacji sklepu, lecz także podjąć działania contentowe. To właśnie odpowiednio przygotowane opisy produktów, opisy kategorii, dodatkowe materiały na stronie, poradniki, ebooki w dużej mierze warunkują to, jak wygląda pozycjonowanie strony. Konieczne tutaj jest przyjęcie punktu widzenia użytkownika, potencjalnego klienta i przygotowanie materiałów, które odpowiadają na jego potrzeby, pytania, wątpliwości.
- Dostarczenie odpowiednich tekstów pod konkretne kategorie to punkt wyjścia.
- Blog lub inna sekcja poradnikowa z ciekawymi merytorycznymi materiałami przygotowanymi zgodnie z zaleceniami SEO jest w stanie znacznie poprawić ruch na stronie.
-Linkowanie wewnętrzne z wykorzystaniem bloga także poprawi wyniki.
Cennym narzędziem jest również linkbuilding, czyli umieszczanie materiałów przygotowanych przez ciebie, linkujących do twojej strony na stronach partnerów, innych blogach tematycznych. Nie są to teksty stricte reklamowe, ale w swojej treści prowadzące do produktów, kategorii na twojej stronie.
Wymienione działania przynoszą wymierne korzyści, natomiast trzeba sobie dać czas, aby zauważyć autentyczną zmianę. W zależności od rodzaju prowadzonego biznesu, sytuacji na rynku, konkurencji efekty pracy contentowej widzoczne są po 2-6 miesiącach.
Informacja handlowa