Czego dotyczy dyrektywa Omnibus? Historia cen

Dyrektywa Omnibus ma sprawić, że zakupy w sieci będą bardziej transparentne, zaś sklepy działające online - rzetelne i wiarygodne dla klientów. W praktyce oznacza to ogromne zmiany w zakresie ochrony konsumentów i sposobie prowadzenia handlu. Istnieje jeden szczególnie często przywoływany aspekt, w kontekście którego przywoływana jest dyrektywa Omnibus: historia cen.
Utworzono 21 października 2022, czytano 352 razy, komputery, internet, reklama
Czego dotyczy dyrektywa Omnibus? Historia cen
#omnibus#ecommerce#handel

Jak będzie to wyglądać w praktyce? Co konkretnie się zmieni?

  • Dyrektywa Omnibus wobec historii cen
  • Dyrektywa a opinie w sieci
  • Co z obowiązkiem informacyjnym?

Część dostawców oprogramowania dla sklepów internetowych podjęła konkretne działania, aby dostosować funkcjonalności do nowych przepisów. Przykłady takich udogodnień podaje x13.pl - należy do nich między innymi prezentowanie historii cen towarów na karcie produktu, o czym więcej opowiemy za moment.

Dyrektywa Omnibus wobec historii cen

Zgodnie z inicjatywą Unii Europejskiej, dyrektywa Omnibus ma na celu przede wszystkim ograniczenie nielegalnych praktyk związanych z udawanymi promocjami w sklepach internetowych. Konsumenci bardzo często zgłaszają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że przed wielkimi wyprzedażami - na przykład Black Friday - sklepy sztucznie zawyżają ceny tylko po to, by w dniu promocji obniżyć je do pierwotnego poziomu. Dzięki nowym przepisom historia ceny będzie widoczna, dlatego każdy będzie mógł zweryfikować, czy to rzeczywiście okazja.

Ciekawym zagadnieniem jest także indywidualizacja cen. Technologie stosowane w e-commerce pozwalają dopasować cenę produktu do użytkownika, na przykład ze względu na rodzaj urządzenia wykorzystywanego do przeglądania asortymentu lub kategorię produktów, którymi dana osoba się zainteresowała. W myśl nowych przepisów sprzedawca będzie miał obowiązek informować, że taką praktykę stosuje.

Dyrektywa a opinie w sieci

Nowe przepisy podnoszą także kwestię opinii publikowanych na temat sklepu w sieci. Jak wiadomo, komentarze innych użytkowników mają duży wpływ na decyzje zakupowe. Zdarza się w związku z tym, że firmy płacą za pozytywne opinie lub prowadzą marketing szeptany, promując swój sklep na forach czy w mediach społecznościowych. Dyrektywa ograniczy takie praktyki.

Co z obowiązkiem informacyjnym?

Prostsza ma być również informacja. Dyrektywa Omnibus nakazuje sklepom umieszczać na stronie internetowej numer telefonu do kontaktu ze sprzedawcą oraz wskazać kanał online umożliwiający wymianę informacji pisemnie, z możliwością zachowania daty i godziny korespondencji. Wszystko po to, by działania były bardziej przejrzyste.

Informacja handlowa

Przeczytaj również:


Life Time Value a analiza efektywności marketingu internetowego


Pozycjonowanie sklepów internetowych - 5 kluczowych kroków do sukcesu


Sklep internetowy z laptopami: Twój przewodnik po świecie przenośnych komputerów


Audyt punktu sprzedaży od OEX Fulfilio: skuteczne narzędzie do optymalizacji Twojego biznesu


Terminal płatniczy za darmo - czy jest to możliwe?


Profesjonalne oprogramowanie e-commerce


W jakich obszarach marketingu internetowego może nas wesprzeć freelancer?


Przyjęcie zamówienia online - sekrety sukcesu w e-commerce


Jak monitorować działanie strony www? Lista narzędzi


Ile będzie kosztowała cię strona internetowa? Cena w różnych sytuacjach

Obserwuj nas!

Obserwuj nas w mediach społecznościowych!

Wszelkie nazwy, opisy, logotypy stanowią własność odpowiednich firm, i zostały wykorzystane tylko w celach promocyjno - informacyjnych. W celu usunięcia lub korekty danych, prosimy o zalogowanie się na swoje konto, lub przesłanie informacji za pomocą formularza kontaktowego.

2007 - 2025 © Katalog sklepów internetowych i opinie użytkowników o zakupach w popularnych sklepach on-line. Promocja sklepów internetowych w internecie - dołącz do nas już teraz! All rights reserved.
Wykorzystano icons8.com Projekt i wykonanie nonomedia.pl