- Czym jest wartość życiowa klienta?
- Customer Lifetime Value – jak wpływa na analizę efektywności marketingu internetowego?
Czym jest wartość życiowa klienta?
Na początku warto wyjaśnić, czym tak właściwie jest wartość życiowa klienta. W dużym skrócie jest to prognozowana suma zysków, jakie firma może uzyskać od danego klienta przez cały okres trwania relacji z nim. Nie chodzi tutaj tylko o pojedyncze transakcje, ale również przyszłe zakupy czy ewentualne polecenia. Jak ma to pomóc danej firmie? Taka analiza pozwala zrozumieć, ile warto zainwestować w pozyskanie i utrzymanie klienta, aby osiągnąć jak najwyższe zyski.
Jeśli całość dalej brzmi dla Ciebie jak przysłowiowa „czarna magia”, więcej ciekawych informacji na ten temat znajdziesz na https://di.com.pl/czy-w-ecommerce-warto-mierzyc-ltv-i-cac-70307.
Customer Lifetime Value – jak wpływa na analizę efektywności marketingu internetowego?
Wciąż nie wiesz, jak realnie LTV może wpłynąć na Twoją firmę? Poniżej przedstawiamy małą ściągawkę!
Lepsze zrozumienie zwrotu z inwestycji
Tradycyjne metody ROI, najczęściej krążą wokół krótkoterminowych wynikach kampanii, natomiast LTV pozwala ocenić, czy aktualne działania marketingowe są opłacalne w dłuższej perspektywie.
Personalizacja i segmentacja
Firma powinna znać różne segmenty klientów, by tworzyć bardziej spersonalizowane kampanie reklamowe, które jak wiadomo, mają większe szanse trafić w odbiorcę i przyciągnąć go do np. naszego sklepu.
Optymalizacja budżetu marketingowego
Nie każdy kanał reklamowy jest opłacalny. W dużej mierze uzależnione jest to od tego, w jakiej branży działasz i kim są Twoi klienci. Dobrze wiedzieć, gdzie siedzi najwięcej Twoich odbiorców i tam przeznaczać największe środki na reklamę.
Poprawa retencji klientów
Lojalność klientów jest niezwykle ważna w kontekście budowania pozytywnego wizerunku firmy, a wskaźnik LTV pozwala przedsiębiorcom wprowadzać działania zwiększające satysfakcję i utrzymanie klientów na dłużej.
Prognozowanie przychodów
Strategia to podstawa, a Life Time Value umożliwia prognozowanie przyszłych przychodów, dzięki czemu nie „przestrzelisz” swojego budżetu.
Jak sami widzimy, wartość życiowa klienta to potężne narzędzia do analizy efektywności marketingu internetowego. Dzięki niemu lepiej zrozumiesz swoich odbiorców, a od tego, już bardzo blisko do zwiększenia swoich przychodów!
Informacja handlowa