W jakich obszarach marketingu internetowego może nas wesprzeć freelancer?

Planujesz uruchomić stronę internetową lub założyć e-sklep? A może już je masz, ale nie posiadasz wystarczającej wiedzy i czasu, aby dotrzeć ze swoim przekazem, ofertą do szerszego grona odbiorców. W obu wymienionych sytuacjach poniższy tekst powinien Cię zainteresować. Postaramy się w nim wyjaśnić, w jakich obszarach marketingu może Cię wesprzeć freelancer, czym kierować się podczas wyboru takiej osoby i jakie są zalety takiej współpracy? Zaczynajmy.
Utworzono 05 października 2023, czytano 505 razy, komputery, internet, reklama. W artykule mogą znajdować się linki do stron naszych partnerów.
W jakich obszarach marketingu internetowego może nas wesprzeć freelancer?
#marketing#promocja#freelancer

Dlaczego np. warto powierzyć pozycjonowanie freelancerowi?

Chcąc sięgnąć po profesjonalną pomoc w zakresie szeroko rozumianego marketingu, mamy tak naprawdę dwie opcje. Skorzystać z usług jednej z wielu działających na rynku agencji lub znaleźć tzw. freelancera.

Dla mniej obeznanych w terminologii freelancer to osoba, która wykonuje usługi m.in. marketingu internetowego na własny rachunek, bez zobowiązań umownych z żadną firmą.

Pozycjonowanie, SEO (Search Engine Optimization) to jedna z najważniejszych usług marketingu internetowego, która polega na optymalizacji strony lub sklepu pod kątem wyszukiwarek internetowych, głównie Google. Dzięki temu nasza strona będzie lepiej widoczna dla potencjalnych klientów a to zwiększa szanse na sprzedaż oferowanych produktów lub usług. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia.

Można oczywiście zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej, ale należy liczyć się z tym, że zapłacimy za taką usługę sporo, a dodatkowo staniemy się jednym z dziesiątek o ile nie setek klientów do obsłużenia,

Dlatego też coraz więcej, szczególnie drobnych przedsiębiorców decyduje się na freelancera, który obsługuje bez porównania mniej klientów, a co za tym idzie, jego podejście jest bardziej indywidualne. Freelancer ma też większą elastyczność i osobiste podejście do każdego projektu. Co równie ważne, jest zazwyczaj sporo tańszy niż agencja, ponieważ nie musi ponosić kosztów utrzymania biura czy zatrudniania nierzadko 30-50 pracowników.

Na czym w skrócie polega pozycjonowanie i komu przyda się najbardziej?

Pozycjonowanie to proces, który składa się z szeregu działań. Tak naprawdę zaczyna się ono już na etapie tworzenia strony www lub sklepu. To wówczas ustala się pierwsze wytyczne, strukturę strony itd.

Do działań wchodzących w zakres pozycjonowania zaliczamy m.in.

  • dobór odpowiednich słów kluczowych,
  • optymalizację treści i nagłówków,
  • poprawę szybkości ładowania i responsywności,
  • ułatwienie nawigacji i użyteczności (UX),
  • dodawanie meta tagów i opisów,
  • tworzenie mapy strony i pliku robots.txt.

Dodatkowe działania obejmują również:

  • budowanie linków do strony z innych źródeł (blogów, portali),
  • tworzenie treści wartościowych dla użytkowników i wyszukiwarek,
  • monitorowanie wyników i analiza konkurencji.

Pozycjonowanie przyda się każdemu, kto chce mieć dobrze prosperującą stronę lub sklep internetowy. Dzięki temu można:

  • zwiększyć ruch na stronie,
  • poprawić widoczność i rozpoznawalność marki,
  • podnieść konwersję i sprzedaż,
  • budować zaufanie i lojalność klientów,
  • zaoszczędzić na reklamie płatnej PPC,
  • pokonać konkurencję, która działa w tej samej branży.

Tak naprawdę jedynym minusem pozycjonowania, o ile można mówić o jakichkolwiek minusach jest to, że wymaga ono czasu. Na pierwsze efekty musimy poczekać minimum kilka tygodni.

W jakich jeszcze obszarach może nam pomóc specjalista ds. marketingu internetowego?

Pozycjonowanie to oczywiście niejedyna usługa, którą może nam zaoferować freelancer. Specjalista ds. marketingu internetowego może nam pomóc również w innych obszarach, takich jak:

  • konsultacje - często jest tak, że nie wiemy, w którą stronę mamy podążać. Wówczas warto skorzystać z porady freelancera, który oceni stan naszej strony, wskaże jej mocne i słabe strony, zaproponuje rozwiązania. Dopiero w kolejnym kroku może pomóc wdrożyć zmiany.
  • projektowanie graficzne - chcąc mieć atrakcyjną i profesjonalną stronę lub sklep, można zlecić freelancerowi stworzenie m.in. logo, banerów, ikon, zdjęć, animacji, infografik czy innych elementów graficznych, które będą pasować do naszej branży i stylu,
  • tworzenie stron www i sklepów internetowych - jeśli dopiero stawiamy w biznesie pierwsze kroki, możemy zlecić freelancerowi zaprojektowanie i wykonanie ich od podstaw,
  • social media - chcąc dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, obecność na najpopularniejszych platformach jest wręcz niezbędny. Możemy zlecić naszemu specjaliście prowadzenie profili w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, TikTok czy LinkedIn.
  • wykorzystanie sztucznej inteligencji - czy tego chcemy, czy nie AI, na dobre zagościła w naszej codzienności. Z każdym miesiącem kolejne narzędzia mają coraz większe możliwości, z których z całą pewnością warto korzystać. Kluczem staje się umiejętność wykorzystania ich potencjału.

Szukasz specjalisty dla swojego biznesu? Zajrzyj na mateuszlomber.pl i sprawdź w jaki sposób Mateusz Lomber może Ci pomóc.

Podsumowanie

Jak widać specjalista ds. marketingu internetowego może być świetnym wsparciem dla naszego biznesu online. Nie tylko pomoże w pozycjonowaniu strony lub sklepu, ale także w innych obszarach marketingu internetowego. Chcąc znaleźć dobrego freelancera, warto kierować się kilkoma kryteriami: portfolio, doświadczenie, referencje, szybkość i jakość kontaktu, przejrzystość oferty, cennik i czas realizacji usług. Pamiętajmy, że dobry freelancer to nie tylko wykonawca zleceń, ale także doradca. Raz nawiązana współpraca bardzo często trwa latami, przynosząc satyskację i wymierne korzyści obu stronom.

Informacja handlowa

Przeczytaj również:


Shopify - nowoczesna platforma dla e-commerce przyszłości


SEO a strategie omnichannel - jak strona internetowa wspiera sprzedaż w świecie offline


Dell Latitude - biznesowe laptopy, które łączą niezawodność i nowoczesne technologie


Jaki hosting dla sklepu internetowego? Parametry, na które trzeba zwrócić uwagę


Migracja sklepu internetowego - kiedy warto i jak to przeprowadzić bez błędów?


Rozwiązywanie 10 najczęstszych problemów z drukarkami etykiet Zebra


Life Time Value a analiza efektywności marketingu internetowego


Pozycjonowanie sklepów internetowych - 5 kluczowych kroków do sukcesu


Sklep internetowy z laptopami: Twój przewodnik po świecie przenośnych komputerów


Audyt punktu sprzedaży od OEX Fulfilio: skuteczne narzędzie do optymalizacji Twojego biznesu

Obserwuj nas na FBObserwuj nas na X

Obserwuj nas w mediach społecznościowych!

Obserwuj nas na FB

Wszelkie nazwy, opisy, logotypy stanowią własność odpowiednich firm, i zostały wykorzystane tylko w celach promocyjno - informacyjnych. W celu usunięcia lub korekty danych, prosimy o zalogowanie się na swoje konto, lub przesłanie informacji za pomocą formularza kontaktowego.

2007 - 2025 © Katalog sklepów internetowych i opinie użytkowników o zakupach w popularnych sklepach on-line. Promocja sklepów internetowych w internecie - dołącz do nas już teraz! All rights reserved.
Wykorzystano icons8.com Projekt i wykonanie nonomedia.pl