Prowadzisz e-commerce? Zainwestuj w markę własną

Wszelkie prognozy dotyczące handlu przez internet wskazują, że wartość rynku e-commerce oraz liczba kupujących i sprzedawców będą wyłącznie rosły. Coraz śmielej w do sprzedaży internetowej wchodzą także produkty z sektora FMCG, czyli produkty szybkozbywalne, takie jak żywność czy chemia. Jak się okazuje, w coraz trudniejszej rywalizacji o klienta w e-commerce pomocne okazują się marki własne. Dowiedz się, dlaczego.
Utworzono 26 grudnia 2021, czytano 647 razy, komputery, internet, reklama
Prowadzisz e-commerce? Zainwestuj w markę własną
#e-commerce#marka własna

Dlaczego coraz trudniej zarabiać w e-commerce?

Specyfika rynku e-commerce polega na tym, że w zdecydowanej większości sprzedawcy zajmują się tak naprawdę pośredniczeniem pomiędzy producentem a klientem finalnym. W większości sklepów internetowych znaleźć można artykuły różnych, bardziej lub mniej rozpoznawalnych producentów. To wszystko bardzo utrudnia wypracowanie przewagi konkurencyjnej, którą można osiągnąć w zasadzie tylko na sposoby - obniżeniem ceny i / lub podniesieniem standardów obsługi (m.in. dobrą prezentacją produktów, ułatwienie ścieżki zakupowej oraz mnogością opcji płatności i wysyłki).

W związku z tym sprzedawcom internetowym coraz trudniej jest uzyskiwać satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży. Klienci e-commerce’ów mogą bowiem z łatwością porównywać oferty różnych sklepów i wybierać te z najatrakcyjniejszymi cenami.

Marka własna - sposób na efektywniejszą sprzedaż w e-commerce

Receptą na opisaną bolączkę sklepów internetowych okaże się marka własna, dzięki której można zyskać przewagę nad konkurencją co najmniej na trzech polach.

Stwórz unikalną ofertę

Jak już wspomniano, sprzedawcy internetowi to z reguły pośrednicy, który - oczywiście w ramach swoich branż - sprzedają te same produkty. Marka własna pozwoli stworzyć unikalną ofertę, której znajdą się produkty dostępne wyłącznie w Twoim sklepie. Jeśli ich opracowanie dodatkowo poprzedzisz szczegółowym badaniem potrzeb konsumentów, stworzyć produkt, którego jeszcze na rynku nie ma, a który jest przez klientów pożądany.

Zarabiaj więcej

Produkcję artykułów private label zleca się wyspecjalizowanemu w danej branży przedsiębiorstwu produkcyjnemu. To pozwala obniżyć jej koszty, a w efekcie zaoferować klientom niższe ceny i zwiększyć wolumen sprzedaży. Inna metodą na optymalizację zysków jest możliwość podniesienie marży.

Buduj wizerunek swojej firmy

Spełniając oczekiwania konsumentów co do jakości i właściwości produktu, zdobywasz ich zaufanie, dzięki czemu chętnie wracają do Twojego e-commerce’u, aby dokonać kolejnych zakupów.

Korzyści z wprowadzenia marek własnych do sklepów internetowych

Wprowadzenie unikalnych produktów do swojej oferty sprawia, że przestajesz być jednym ze sprzedawców oferujących te same artykuły, a stajesz się kimś, kto jako jedyny na rynku ma do zaoferowania konkretny produkt. Korzyści można nieco odwrócić i zacząć sprzedawać swoją markę własną przez internet, jeśli do tej pory dystrybuowana była wyłącznie stacjonarnie. Pozwoli to sprzedawać swoje produkty bez żadnych ograniczeń terytorialnych i rozwinąć lokalną firmę.

Informacja handlowa

Przeczytaj również:


Life Time Value a analiza efektywności marketingu internetowego


Pozycjonowanie sklepów internetowych - 5 kluczowych kroków do sukcesu


Sklep internetowy z laptopami: Twój przewodnik po świecie przenośnych komputerów


Audyt punktu sprzedaży od OEX Fulfilio: skuteczne narzędzie do optymalizacji Twojego biznesu


Terminal płatniczy za darmo - czy jest to możliwe?


Profesjonalne oprogramowanie e-commerce


W jakich obszarach marketingu internetowego może nas wesprzeć freelancer?


Przyjęcie zamówienia online - sekrety sukcesu w e-commerce


Jak monitorować działanie strony www? Lista narzędzi


Ile będzie kosztowała cię strona internetowa? Cena w różnych sytuacjach

Obserwuj nas!

Obserwuj nas w mediach społecznościowych!

Wszelkie nazwy, opisy, logotypy stanowią własność odpowiednich firm, i zostały wykorzystane tylko w celach promocyjno - informacyjnych. W celu usunięcia lub korekty danych, prosimy o zalogowanie się na swoje konto, lub przesłanie informacji za pomocą formularza kontaktowego.

2007 - 2025 © Katalog sklepów internetowych i opinie użytkowników o zakupach w popularnych sklepach on-line. Promocja sklepów internetowych w internecie - dołącz do nas już teraz! All rights reserved.
Wykorzystano icons8.com Projekt i wykonanie nonomedia.pl