Dlaczego coraz trudniej zarabiać w e-commerce?
Specyfika rynku e-commerce polega na tym, że w zdecydowanej większości sprzedawcy zajmują się tak naprawdę pośredniczeniem pomiędzy producentem a klientem finalnym. W większości sklepów internetowych znaleźć można artykuły różnych, bardziej lub mniej rozpoznawalnych producentów. To wszystko bardzo utrudnia wypracowanie przewagi konkurencyjnej, którą można osiągnąć w zasadzie tylko na sposoby - obniżeniem ceny i / lub podniesieniem standardów obsługi (m.in. dobrą prezentacją produktów, ułatwienie ścieżki zakupowej oraz mnogością opcji płatności i wysyłki).
W związku z tym sprzedawcom internetowym coraz trudniej jest uzyskiwać satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży. Klienci e-commerce’ów mogą bowiem z łatwością porównywać oferty różnych sklepów i wybierać te z najatrakcyjniejszymi cenami.
Marka własna - sposób na efektywniejszą sprzedaż w e-commerce
Receptą na opisaną bolączkę sklepów internetowych okaże się marka własna, dzięki której można zyskać przewagę nad konkurencją co najmniej na trzech polach.
Stwórz unikalną ofertę
Jak już wspomniano, sprzedawcy internetowi to z reguły pośrednicy, który - oczywiście w ramach swoich branż - sprzedają te same produkty. Marka własna pozwoli stworzyć unikalną ofertę, której znajdą się produkty dostępne wyłącznie w Twoim sklepie. Jeśli ich opracowanie dodatkowo poprzedzisz szczegółowym badaniem potrzeb konsumentów, stworzyć produkt, którego jeszcze na rynku nie ma, a który jest przez klientów pożądany.
Zarabiaj więcej
Produkcję artykułów private label zleca się wyspecjalizowanemu w danej branży przedsiębiorstwu produkcyjnemu. To pozwala obniżyć jej koszty, a w efekcie zaoferować klientom niższe ceny i zwiększyć wolumen sprzedaży. Inna metodą na optymalizację zysków jest możliwość podniesienie marży.
Buduj wizerunek swojej firmy
Spełniając oczekiwania konsumentów co do jakości i właściwości produktu, zdobywasz ich zaufanie, dzięki czemu chętnie wracają do Twojego e-commerce’u, aby dokonać kolejnych zakupów.
Korzyści z wprowadzenia marek własnych do sklepów internetowych
Wprowadzenie unikalnych produktów do swojej oferty sprawia, że przestajesz być jednym ze sprzedawców oferujących te same artykuły, a stajesz się kimś, kto jako jedyny na rynku ma do zaoferowania konkretny produkt. Korzyści można nieco odwrócić i zacząć sprzedawać swoją markę własną przez internet, jeśli do tej pory dystrybuowana była wyłącznie stacjonarnie. Pozwoli to sprzedawać swoje produkty bez żadnych ograniczeń terytorialnych i rozwinąć lokalną firmę.
Informacja handlowa